Urheiluvalmennus

Lukiomme urheiluvalmennuksen perusajatus on tarjota laadukasta yleisvalmennusta eri lajeja harrastaville nuorille. Yleisvalmennus tuntien tavoitteena on antaa oppilaalle uusia työkaluja oman harrastuksen tietojen ja taitojen syventämiseen. Valmennuksessa pyritään tukemaan urheilijan polkua ja auttaa opiskelijaa saavuttamaan urheilulliset päämääränsä.

Valmennuksessa kehitetään urheilijan fyysisen suorituskyvyn osa-alueita eli kestävyyttä, voimaa, nopeutta, liikkuvuutta ja taitoa. Monipuolisella harjoittelulla pyritään kehittämään eri ominaisuuksia tasaisesti ja myös auttamaan urheilijaa kestämään paremmin lajinomaista harjoittelua. Lisäksi yleisvalmennus tuo vaihtelevuutta harjoitteluun, millä pyritään ylläpitämään innostuksen ilmapiiriä.

Palauttavaan harjoitteluun ja kehonhuoltoon kiinnitetään huomiota. Valmennukseen kuuluu myös teoriaa, jonka keskeisiä teemoja ovat muun muassa harjoittelu, ravinto, palautuminen ja uni, psyykkinen valmennus sekä opiskelun ja urheilun yhteensovittaminen.

Hyrylän toimipisteessä järjestettävään yleisvalmennukseen haetaan lukioon hakemisen yhteydessä. Ryhmään valitaan vuosittain 20 urheilijaa hakemuksen ja aiempien urheilullisten näyttöjen perusteella.