Ohjeita uusijoille

Lähtökohtaisesti uusinta suoritetaan omassa lukiossa. Mikäli valmistunut opiskelija haluaa suorittaa kokeen esimerkiksi eri paikkakunnalla, tulee hänen itse selvittää mahdollisuus kokeen suorittamiseen paikallisessa lukiossa. Opiskelija voi tuolloin ilmoittautua omaan lukioon, mutta tekee kokeen asuinpaikkakunnan lukiossa. Tällaisissa tilanteissa opiskelijan tulee olla yhteydessä koulusihteeriin tai rehtoriin.

Hyväksyttyä ylioppilaskoetta voi uusia ilman aikarajaa niin monta kertaa kuin haluaa. Tutkinnon täydentäminen kokeilla, joita opiskelija ei ole aiemmin suorittanut, on myös mahdollista ilman aikarajaa. Opiskelijan tulee olla yhteydessä oman lukionsa koulusihteeriin, joka luo Wilmaan tunnukset ilmoittautumista varten. Ilmoittautuminen tulee tehdä syksyn kirjoituksiin 5.6. ja kevään kirjoituksiin 1.12. mennessä.

Ylioppilaskoepäivät on julkaistu koulun nettisivuilla kalenterissa sekä Ylioppilastutkintolautakunnan sivuilla.